For deg som bor på Evenstad
Her finner du nyttig info og det du lurer på om bor i en studentbolig på Evenstad
Logg inn på Min side for å administrere ditt leieforhold og se husleiefaktura
Alle beboere må forholde seg til leieavtalen og Bilag 1 til leieavtalen.
Oversikt studentboliger
Finn nyttig info om ditt bosted
Aktivitetskalender
Dette skjer på ditt studiested
Kontakt oss
Kontakt våre boligkonsulenter vedr. ditt leieforhold
Det er kablet nett i studentboligene på Evenstad.
Du kan installere din egen trådløse ruter hvis du ønsker det. Spørsmål om dette må tas med IT Brukerstøtte på HINN.
Det er INN som drifter studentboligene på Evenstad og de som håndterer feilmeldinger vedr. feil/skade i bolig og evt. renhold.
Meld feil i hybel eller sendt henvendelser til INN drift/renhold her
NB! Evenstad har ikke avtale med Securitas for innlåsing, ta kontakt med INN på dagtid
(SINN står kun for utleien av hybelen på Evenstad på høgskolens vegne, byggene og leieforholdene driftes av høgskolen selv).
Leietaker har fri tilgang til fellesvaskeri med vaskemaskiner og tørketromler.
Det er ikke tillat å parkere utenfor hybelbygget.
Se MazeMap for kart som viser parkeringsplasser.
Husleie og evt. vaskeri, gebyrer osv. faktureres månedlig med forfallsdato den 15. i aktuell måned (dvs. husleie fra den første til den siste datoen i måneden).
Vi sender ikke ut vanlige papirfakturaer, men du finner fakturaen på Min side. Normalt får du varsling når ny faktura er lagt ut.
Dersom du ikke benytter eFaktura som er den enkleste måten å betale faktura på, må du logge deg inn på Min side for å få tilgang til fakturaen din og betale denne direkte i nettbanken din.
Hvordan kan du inngå eFaktura?
Du gir generell aksept i nettbanken din for å motta eFaktura «Ja takk til alle» / automatisk avtale for å kunne motta faktura som eFaktura.
Etter du har gjort dette vil du få neste faktura fra oss som eFaktura rett i din nettbank og trenger bare bekrefte betaling der.
Vipps
Får du faktura som eFaktura kan du velge å motta disse i Vipps-appen din og betale fakturene dine der.
Purring og inkasso
Betales ikke fakturaen ved forfall, overføres den til vår samarbeidspartner Visma Financial Solutions AS for purring og betalingsoppfølging.
Brannsikkerhet er høyest på vår liste over bomiljøtiltak i studentboligene våre.
Det gås brannrunder til faste tider, vi har brannøvelser på høsten etter innflytting og årlig kontroll av brannalarmanlegget med sjekk av alle røykdetektorer og brannslokkere i boligene/gangene.
Det er to måneders oppsigelse regnet fra siste dag i måneden oppsigelsen skjer.
Eksempel: Ved oppsigelse 18. april vil leieavtalen avsluttes 30. juni.
Si opp boligen på Min side eller via e-post.
Sjekk at du har betalt alle husleier. Dette gjør du på Min side.
Du må betale ut oppsigelsesperioden, selv om du skulle flytte ut før.
Husk adresseforandring til posten/folkeregisteret!
NB! Leieavtaler med leieperiode på 6 måneder eller kortere er uoppsigelige.
Når du allerede bor i en bolig hos oss kan du søke om å bytte.
Dette gjøres på Min side under Min bolig og Flere valg. Bruk gjerne kommentarfeltet for ytterligere informasjon eller flere boligvalg.
Det tilkommer et byttegebyr på 600,- ved internbytte av bolig.
I august, under studiestart, er det dessverre ikke mulig å bytte bolig, men legg gjerne inn en søknad.
Vegger:
På veggen er det en bildeopphengslist, og det er kun denne du kan henge lette ting fra (bilder o.l.). Et tips er å bruke sene/tråd.
NB! Det tillates ikke å bruke tape, stifter, spiker på malte plater, fliser eller panel.
Du kan ikke henge opp hyller, lamper, skjermer eller annet på veggene.
Vinduer:
Gardiner må henges fra gardinoppheng som allerede finnes, du kan ikke montere annet eller rullegardin.
Ønsker du å skjerme mot innsyn, kan du sette vindusfolie på vindusrutene – merk at vindusfolien må være av en type som lett lar seg fjerne ved utflytting.
Hull i vegger/tak/dører må erstattes ved utflytting.
Du kan fremleie boligen din til en annen student dersom du skal på utveksling eller i praksis i forbindelse med studiene. Kontakt oss for fremleiesøknad.
Du finner selv aktuell student og skriver kontrakt med denne. Du er fortsatt leietaker og ansvarlig for leieavtalen din ovenfor SINN .
Har du andre spørsmål om fremleie må du gjerne kontakte oss.
Dersom du deler kjøkken/stue og/eller bad er det greit å sjekke om det er greit for naboene dine dersom du skal ha overnattingsgjester.
Overnattingsgjester i boliger beregnet for en person er tillatt opptil 2 netter sammenhengende og ikke mer enn 10 dager per semester. Du som leietaker må selv være tilstede under besøket.
Besøk på dagtid er det ikke noen begrensning for, men om du deler fellesareal (kjøkken, stue, bad) må du ta hensyn til de du bor med og ha besøk inne på hybelen din.
Du er selv ansvarlig for renhold av egen bolig. Deler du bad/kjøkken med andre er det lurt å snakke sammen om forventninger.
For at dere som bor i hybelhuset skal trives har høgskolen utarbeidet retningslinjer for renhold av egen hybel og fellesarealer.
Renholdspersonalet vil være behjelpelig med veiledning når det gjelder renhold og hvilke renholdsprodukter som kan benyttes. Det vil bli foretatt inspeksjon en gang per uke etter plan som henger på oppslagstavlen i boenheten. Det skal være en representant for boenheten til stede når det gjøres inspeksjon av renhold i fellesarealene (kjøkken, bad og gang.
I en studentbolig bor mange tett sammen på små arealer. Dette kan føre til mer støy og lyder enn du ville opplevd i andre typer boliger. Derfor er det viktig at man viser hensyn overfor sine naboer. Samtidig må du også tåle et høyere støynivå i studentboliger enn i andre typer boliger, nettopp fordi man bor så tett sammen.
Leietakerne plikter å respektere hverandres natte- og arbeidsro. Etter kl. 23.00 på hverdager og kl. 24.00 på dager før helligdager og i helg skal det være ro i boligen, samt på eiendommen for øvrig. Oppførsel som er til sjenanse for andre leietakere er uansett tidspunkt ikke tillatt. Du er også ansvarlig for de som besøker deg.
Her er noen tips til hva du kan gjøre dersom du opplever støy:
– Snakk med naboen din og prøv å finne en løsning sammen. Dette vil ofte være den beste løsningen da det fremmer et godt bomiljø for alle parter.
– Send en klage til oss til post@sinn.no der du beskriver hendelsen og involverte parter.
Strøm, varmtvann og oppvarming er inkludert i husleien.
For meldinger til drift/renholdsavdelingen i INN som gjelder hybelen din benytt kontaktskjema.
Søppel skal kildesorteres og kastes rett i søppelkontainer. Søppel skal sorteres i restavfall, papp/papir og plastemballasje.
Tøm søppel regelmessig. Det er et enkelt miljøtiltak som alle kan gjøre.
Sjekk tømmekalender og annen info fra renovasjonsselskapet.
Vedr. leieforholdet, leieavtalen, etc:
post@sinn.no eller 41 45 49 00
For meldinger til drift/renholdsavdelingen i INN som gjelder hybelen din benytt kontaktskjema.
Last ned SINN Bolig appen – enda enklere å bo hos SINN
Alt på ett sted:
– Du kan se husleiefakturaen din / betale husleien med bankkort.
– Push-varsel om vi har viktige beskjeder til deg.
– Snarvei til alle tjenestene du trenger som beboer hos SINN.