Mobilnøkkel
I Fredrik Monsensgate 21 og 23 A/B og i Olympiaparken, Birkebeinervegen 52, 54 og 56, brukes mobilnøkkel.
Med mobilnøkkel får du nøkkelen direkte i SINN Bolig-appen. Nøkkelen er knyttet til din leieavtale og er registrert med en boliglås-ID som gir deg tilgang til din bolig, inngangsdører, og andre dører i bygget du har behov for. Helt enkelt og helt trygt.
Har du ikke SINN Bolig appen, last den ned på App Store eller Google Play
Mobilnøkkelen vil være aktiv fra kl. 14.00 den dagen leieavtalen starter.
- Logg inn med brukeren din
- Mobilnøkkel vil vises i appen fra den datoen leieavtalen din starter. Trykk på denne.
- Ved første gangs bruk kan du bli bedt om å gi tilgang til Bluetooth/lokasjon (Bluetooth må være aktivert)
- Hold skjermen til mobilen foran låsen for å åpne eller låse døren (scanningen tar opptil 8-10 grønne blink, de fleste mobiltelefoner vil vibrere når det er ferdig åpnet/låst)
Du bruker SINN Bolig-appen på mobilen din for å låse opp dørene. Mobilnøkkelen låser opp alle fellesdører som du skal ha tilgang til, i tillegg til din egen dør.
Det er ikke smekklås på boligdørene, så du må låse døren din med mobilnøkkel når du forlater boligen.
Låse døra di fra innsiden:
Du bruker ikke mobilnøkkel for å låse døra din når du er inne i leiligheten. Vri om dørvrideren og være oppmerksom på at du låser opp døra igjen ved å dytte dørhåndtaket ned (eller vri på vrideren igjen).
- NB! Mobilen må holdes helt inntil låsen ved opplåsing/låsing av dør. Scan med skjermen mot låsen. Hold den der mens det blinker 8-10 ganger.
- Pass på at BlueTooth er aktivert (bruk av andre BlueTooth enheter samtidig med mobilnøkkel kan forstyrre scanningen av låsen med mobil nøkkel).
- Kryss ut scanne-vinduet og trykk på mobilnøkkel på nytt (starter ny scanne-prosess).
- Android-mobil: Antennen kan være plassert hvor som helst i mobilen, beveg mobilen mer rundt ved scanning av lås.
- Lukk døra ordentlig igjen, om ikke døra er smekket igjen kan dette hindre mekanikken i dørlåsen å fungere ordentlig. Dra/dytt i døra og prøv låse opp/igjen på nytt.
- Restart mobilen din og forsøk på nytt.
- Har du siste versjon av SINN Bolig appen, og er mobilen din oppdatert til siste versjon av iOS?
Fortsatt problem: Legg inn en feilmelding på Min side, beskriv problemet og oppgi hvilken type mobil du har og om operativsystemet er oppdatert til siste versjon.
Utenom vår åpningstid og om alle alternativer er forsøkt